Eerste reisverslag - Reisverslag uit Mutare, Zimbabwe van Elise Wagter - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Mutare, Zimbabwe van Elise Wagter - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

05 April 2013 | Zimbabwe, Mutare

Hoi allemaal,

Daar gingen we dan, 8 uur op schiphol! Inchecken, bagage regelen, afscheid nemen en dan naar ons vliegtuig! De vlucht ging perfect, veel minder eng dan ik gedacht had!  De service van KLM was super, aardige mensen, en het eten was best te eten :P Gelijk in het vliegtuig merkten we al dat de mensen uit Zimbabwe sociale mensen zijn, ze hielden niet op met praten! Zeker de kleine kindjes niet, maar dat kwam misschien door de grote zak snoep die we mee hadden! 

We kwamen aan in Harare, en ja, alles ging gelijk op het Afrikaanse tempo! Het duurde bijna een uur voordat we ons visum gekocht hadden. Tja, en dan op zoek naar Joseph, degene die ons kwam halen in Harare. Maar aangezien iedereen even zwart is daar konden we hem niet herkennen! Gelukkig hij ons wel!  Ze hadden een goede auto geregeld, dus gelijk inladen en toen begon onze donkere, (angstige) rit van 3,5 uur. Stuur aan de andere kant, aan de andere kant van de weg rijden… Dat was wel even wennen!

Om half 2 ’s nachts kwamen we eindelijk aan in ons appartement, koffers neerzetten, en slapen! Het appartement ziet er best goed uit. Voor ons een studentenhuis, voor de mensen hier behoorlijk luxe. De bedden slapen heerlijk, en we hebben een mooi balkon! De foto’s volgen nog!

De volgende ochtend werden we om half 10 opgehaald door Joseph. Kennis maken met alle mensen van de stedenband. En dat zijn er meer dan verwacht. Ohja, in Mutare spreken ze Shona, het eerste woordje hebben we ook al geleerd: Magadini wat betekend: Hallo, hoe gaat het met u? Dit zeg je vooral tegen de ‘hoge pieten’ hier. Ze spreken hier trouwens ook prima Engels!

Het eerste ritje door Mutare hebben we ook al gehad, hoewel de omgeving hier groen en prachtig is was het toch wel even schrikken toen ik de kleine oude huisjes zag waar de mensen hier wonen. De boodschappen hebben we ook al gedaan, ontzettend grappig om te zien hoe we hier na gestaard worden door alle Afrikanen!
Nou, wij gaan eerst maar is internet regelen, want anders kan ik dit nog niet op mijn blog plaatsen.
Volgend verslag volgt!

Liefs Elise.

• 05 April 2013 - 15:08

Mama:

Lieve Elise,

Fijn om wat van je te horen (lezen)! We hadden gisteren op internet wel gezien dat het vliegtuig veilig aan de grond gekomen was (we hebben de hele reis gevolgd) maar waren natuurlijk ook wel heel benieuwd hoe het nu verder gegaan was. We zien uit naar je volgende reisverslag en foto's! Heel fijne tijd daar en doe voorzichtig!! xx mama

• 05 April 2013 - 15:54

Luuk:

hoi elise

Hoe gaat het? Ik vond het leuk om je nog vlak voor de reis te zien
    We hebben je reis gevolgd ( zoals mama al zei)
    Is het leuk in zimbabwe?
    Nu ken je zeker wel een paar mensen en je moet zeker wennen aan al die zwarte kindertjes en mensen
    ik dacht dat mutare een dorpje was toen keek ik op google maps en zag een grote stad!
    ik hoop dat je nog veel aan mij denkt ik mis jou heel erg :(

liefs en kusjes van Luuk:)

• 05 April 2013 - 16:05

Leendert:

Lies,

Hoe warm is het daar?:-(

• 05 April 2013 - 17:34

Willy:

Ha Elise,

Wat ontzettend leuk om je blog te lezen!!
    Heel goede tijd en werkse en geniet van de mooie natuur in Zimbabwe.
    Maar kom eerst een beetje bij van je reis. Of heb je geen tijd om te aklamatiseren? En moet je direct aan de slag?

Hartelijke groet, Willy v Ameijde

• 05 April 2013 - 18:35

Elwin:

Gaat dus al top daar. En is de temperatuur ook te doen daar? Gr.

• 05 April 2013 - 21:30

Ineke Mol:

Hoi elise, goed aangekomen, hoorden we al. Leuk om nu even te lezen hoe het gaat. Hopelijk kun je snel wennen aan alles daar. We blijven je volgen via het reisverslag! Groetjes, namens ons allen, ineke.

• 06 April 2013 - 20:43

Annita Haasnoot:

Hoi Elise,
    Wat leuk om je te kunnen volgen!!
    We zullen regelmatig even kijken, hoe het daar verder allemaal gaat in Zimbabwe.
    Wees voorzichtig en pas goed op jezelf.
    Vriendelijke Groet Fam. Haasnoot (denk maar even goed na, wie wij zijn!)
    Secr. Varkevisserstraat 274

• 08 April 2013 - 11:38

Annette Bahlmann:

Hallo Elise!

Fijn dat je "vliegdoop" goed verlopen is! Aan de foto's te zien heb je het goed naar de zin. Wens je de komende tijd veel werkplezier toe, en ik blijf je volgen hoor! Groetjes uit het nog steeds koude Alphen
    p.s. neem wat zon en warmte mee terug!!!!

Annette